Dowiedz się jak wypromować swoją firmę w Internecie
Marketing internetowy jest jedną z nowych dziedzin marketingu, która swą genezę zawdzięcza szybkiemu rozwojowi Internetu , co dało przedsiębiorcom nieograniczone możliwości dotarcia do klienta. Marketing internetowy znany jest również jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszystkie sposoby zmierzające do wprowadzenia określonej marki bądź usługi na rynek i jego jak najlepszego wypromowania w sieci tak, aby dotarł do możliwie najszerszego grona przypuszczanych klientów. Działania, które stosuje marketing internetowy to głównie budowa stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, profile społecznościowe itd. Statystyczny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który rozpoczyna działalność w sieci może mieć duży problem ze zrozumieniem procesów związanych z budową wizerunku firmy w sieci. Będzie mu też niełatwo wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najkorzystniejsze.
Pierwszym i najważniejszym krokiem do poprawy widoczności marki w Internecie jest posiadanie sprawnej i profesjonalnie wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, to dużo lepsze rezultaty przyniesie jej pozycjonowanie. Dobrze widoczna strona www pozwala na dotarcie do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby możliwości trafić. Marketing internetowy prócz promowania produktu i maksymalizacji dochodu przedsiębiorstwa pozwala również na kreowanie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z odbiorcą, a także na zdobycie opinii klientów na temat marki czy usługi. W rzeczywistości w e-marketingu relacje na linii producent-klient są podstawą pozycji firmy i właśnie do ich utrwalenia dążą wszystkie wprowadzone przez e-marketing metody. Przedsiębiorca dbający o kontakt z konsumentem może zaadaptować produkty do zmieniających się potrzeb konsumentów. Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy specjalistyczne posty nie tylko pozwalają uzyskać opinie na temat marki, ale niezależnie od treści sprawiają, że jest ona ciągle aktywna w sieci i ma coraz większy zasięg. Ponadto odbiorca odgrywa tu ogromną rolę. Nie jest on tylko kolejnym klientem kupującym produkt, ale jednostką, która jasno wyraża swoją opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym mowa wcześniej to jedynie niewielka dawka informacji dotyczących marketingu internetowego. Prowadzenie dynamicznej kampanii wymaga dużego nakładu pracy i wykorzystania wielu kanałów docierania do odbiorcy. Trzeba pokazać, że jest się profesjonalistą troszczącym się o kontakt z klientami, podążać za aktualnymi kierunkami i być tam, gdzie może pojawić się przypuszczalny odbiorca.
Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć działalność w sieci, ale nie wiedzą od czego zacząć, mają możliwość skorzystania z mnóstwa szkoleń z zakresu e-marketingu. Szeroką gamę kursów i szkoleń dotyczących e-marketingu można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z udostępnionych tam ofert można zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak tworzyć strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy skończą oferowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a zjawiska, związane z budowaniem marki w sieci będą proste i zrozumiałe.