Praca w transporcie i spedycji
Praca w firmie związanej z transportem międzynarodowym czy też krajowym wiąże się z posiadaniem wielu uprawnień. Nie chodzi tu tylko o prawo jazdy. Okazuje się, że obecnie kończą już się czasy tak zwanego „użyczania certyfikatu kompetencji zawodowych”. Będąc właścicielem firmy spedycyjnej czy transportowej musimy posiać własny certyfikat kompetencji zawodowych. Przed podejściem do egzaminu musimy jednak w pierwszej kolejności ukończyć kurs certyfikat kompetencji. W dodatku nie tylko właściciele firm spedycyjnych muszą posiadać taki certyfikat. Niektórzy kierowcy, uprawnieni przez szefa do podejmowania niektórych decyzji związanych z organizacją takich przewozów muszą również posiadać taki certyfikat.
Wniosek nasuwa się więc tylko jeden. Skoro wiążemy swoją przyszłość z transportem drogowym lub obecnie pracujemy już w przedsiębiorstwie związanym z działalnością spedycyjną warto zdobyć i posiadać w swoich kompetencjach Certyfikat Kompetencji Zawodowych. Daje on bowiem wiele możliwości rozwojowych w przedsiębiorstwie, w którym pracujemy. Nieliczni mają tylko takie uprawnienia. Certyfikat daje nam możliwość awansu. Możemy bowiem zostać upoważnieni do podejmowania określonych decyzji.
W dodatku otwiera nam furtkę do założenia własnej działalności związanej z transportem lub spedycją. W celu otrzymania takiego certyfikatu należy najpierw ukończyć odpowiedni kurs na Certyfikat Kompetencji. To właśnie on przygotowuje kandydata do egzaminu państwowego na Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Transporcie Drogowym – Przewóz Osób oraz Przewóz Rzeczy.
Dokładniej uprawnia on do uzyskania licencji na wykonywanie krajowego i międzynarodowego zarobkowego transportu drogowego osób lub rzeczy. Kursy do jego uzyskania przeprowadza Śląskie Centrum Szkolenia Transportu. Odbywa się on zazwyczaj w Katowicach. Najbliższy planowany kurs rozpoczyna się z dniem 9 maja 2020 roku.
Chcecie uzyskać więcej niezbędnych informacji na temat terminów kursów. W tym celu wejdźcie na stronę internetową www.certyfikatkatowice.pl.